1969-1971
In 1969 staat in nummer 10 van het weekblad “Motor” een advertentie waarin een Harley-Davidson 750cc te koop wordt aangeboden in ‘s-Hertogenbosch. Die motor wordt door Cees van Schilt gekocht. Alain Gremaux, een vage kennis, blijkt ook op een Harley rond te rijden en al vlug wordt er over het oprichten van een club gesproken. Eduard de Nijs, de Harley-rijder uit Maliskamp wordt met een bezoekje vereerd en doet ook mee. Daarna komen pa van Schilt, Willem Verhoeven en (Joko) Gertjan Kuypers ook in het bezit van een Harley, zodat we een echte serieuze club vormen. In Nederland zijn al zeven clubs, waarvan HDCN alléén al meer dan honderd leden telt, dus of het zin heeft om nog een club op te richten, met zo’n kleine kans op levensvatbaarheid, is nog maar zeer de vraag volgens de secretaresse van Harley-Davidson Club Nederland. Ze stuurt ons dan ook een brief met een enigszins afwijzend antwoord op onze vragen. Wanneer er ergens in de omgeving van ‘s-Hertogenbosch een Harley staat, wordt daar een briefje aan gehangen met de vraag contact op te nemen om eventueel ook bij de club te komen. Hierdoor groeit de club al vlug uit tot zo’n stuk of dertig leden. Bij de première van de film Easy Rider eind 1969 staan er voor de bioscoop dan ook zes van onze Harley’s op een rij tussen tientallen Puchs en Tomossen.
1971-1982
Op de Binckhorst ( een instelling voor mensen met een verstandelijke handicap in Rosmalen) wordt een bord in de fietsenstalling gehangen met daarop de tekst “uitsluitend voor zware motoren”. De zeven leden van Harley club ‘s-Hertogenbosch die daar dan tegelijkertijd werken, krijgen een apart gedeelte van de stalling zodat de motoren droog kunnen staan zonder last van fietsen of brommers. Dat er af en toe een verdwaalde Laverda tussen staat mag de pret niet drukken. In de beginjaren is huize van Schilt het verzamelpunt en de uitvalsbasis voor de club. Regelmatig staat er dan ook een hele rij motoren voor de deur geparkeerd, netjes met het voorwiel tegen de stoeprand aan. Vertrekkend of terugkerend van een ritje, een avond stappen of een bezoek aan een andere club. Al snel wordt Nederland te klein voor een aantal van onze leden en men verbreedt zijn horizon met trips naar het buitenland. Tsjecho- Slowakije, Luxemburg, België, Duitsland en Polen krijgen al in de beginjaren ’70 regelmatig bezoek uit ‘s-Hertogenbosch. Zo ook die keer dat we op vrijdagmorgen na de nachtdienst om halfacht vertrekken naar Tsjechië maar door oponthoud aan de grens pas op zaterdagmiddag aankomen. Een avond feestvieren en op zondag weer naar huis om maandag morgen weer te gaan werken. En gewoon op onze 750cc’tjes. Omdat sleutelen op straat niet alles is, wordt er een advertentie voor een clubhuis geplaatst in het Brabants Dagblad. We kunnen een schuur huren aan de Heinis in Orthen. Maar helaas, na een paar keer stevige ruzie met de buren in verband met geluidsoverlast moeten we daar snel weer weg. Het alternatief is een box onder een flat in de Neerstraat. Maar klachten over benzinelucht in de flats en angst bij de huisbaas voor explosiegevaar noodzaken ons om ook hier weer te vertrekken. Gelukkig kan Achter de Boerenmouw een pand gehuurd worden. Hier heeft een hippie-commune gezeten en er moet het nodige opgeruimd worden maar we vinden het een perfect clubhuis. Totdat de huur de pan uit rijst en niet meer voor ons, arme studenten, is op te brengen. Dan wordt het Hart van Brabant onze vaste vergaderstek. Heel vaak gaan we na afloop van de vergadering bij de Parade nog een afzakkertje halen. Sinds jaar en dag, eigenlijk al vanaf 1972 organiseert de club ook regelmatig internationale weekends. De eerste locatie is in Handel, later wordt dit Bokhoven. Hier starten we ook ons eerste voetbaltoernooi. Een aantal jaren later worden respectievelijk Heeswijk en Vinkeloord de Rally locaties. Weer wat later kamperen we vaak in Liempde. Halverwege de jaren ’80 neemt de activiteit wat af. De rusteloze jeugd wordt wat ouder en veel van onze leden raken in de kleine kinderen. De aandacht gaat duidelijk uit naar serieuzer zaken dan motoren. Toch wordt het 12½ jarige bestaan gevierd met een feestelijke reünie waarbij verschillende leden vanuit het prille begin wat oude herinneringen komen ophalen.
1982-1993
Sinds ’82 organiseren we elk jaar een traditionele, drukbezochte ruilbeurs in Liempde. Onder invloed van teruglopende bezoekersaantallen zijn we met deze ruilbeurs een paar jaar terug gestopt. Nog steeds krijgen we opmerkingen dat dit een gezellige afsluiting van het seizoen was. Het jaarlijkse Hemelvaart-familieweekend wordt dan nog steeds goed bezocht. Met Harley’s, caravans, auto’s, vrouwen en kinderen (alles is toegestaan) is dit uitgegroeid tot een Bourgondisch genieten. Ter gelegenheid van het 20 jarig bestaan wordt in het Autotron te Rosmalen een tentoonstelling opgezet waar zoveel mogelijk modellen uit verschillende jaren van Harley-Davidson te zien zijn. Met een diversiteit van 127 modellen uit 88 bouwjaren is dit een wereldrecord dat vermeld werd in het groot Guiness Book of Records.
1993-2019
Voor het 25 jarige jubileum gaan we proberen een Super Rally te organiseren. Ons jubileum jaar 1994 is helaas al besproken. Dat is erg jammer maar de Super Rally wordt ons in 1995 alsnog gegund. Het Eurocircuit in Valkenswaard is dagenlang decor van dit feest. Met 12000 bezoekers is het op dat moment een van de drukst bezochte Super Rally’s ooit. Mede dank zij hulp van een aantal andere Nederlandse clubs kan dit gedaan worden want met de 45 leden die we dan hebben, is dit veel te groot voor ons alleen. Door de grote variteit aan activiteiten en het uitgebreidde feestprogramma horen we tot op de dag van vandaag hier nog steeds positieve geluiden over. Door het succes van de Super Rally en de bekendheid die we hierdoor krijgen, schiet in de jaren daarna het ledental omhoog tot over de honderd. In de jaren na de Super Rally zijn er interne discussies gevoerd over de koers die we met de club willen gaan. Het idee van een club waar heel veel kan maar niets moet, werd een discussiepunt. Hierdoor zijn leden opgestapt en is het ledenaantal weer onder de honderd gezakt.
2019
In 2019 hebben we ons vijftig jarig bestaan gevierd met een gezellig kampeerweekeind waarbij een groot aantal leden, oud leden en vrienden van andere clubs aanwezig waren. Ook uit het buitenland. Het was een feest, een reünie en een gezellig weekeind tegelijkertijd.
Heden
We zijn nu meer als 50 jaar verder en bestaan nog steeds.